Resultatene fra vår medlemsundersøkelse er klare
20.03.2024
Vi gleder oss over gode tall
Vi er veldig glade for at hele 87% av de som har svart er meget fornøyd eller fornøyd med det arbeidet KNF gjør. Det viser at vi er på rett spor i mye av det vi gjør. En av våre viktigste oppgaver er rollen som meningsbærer, hvor mer enn 84% synes vi gjør en god jobb. Vi ser også at forum og møteplasser er svært viktig for våre medlemmer, noe vår strategiplan bygger opp under.KNF har en rekke oppgaver og tilbud som medlemmene verdsetter høyt, f.eks. kurs og kompetanseheving, besøkskontor, handelskammertjenester og vedlikeholdsavtalen. Vi ser imidlertid at sentrumsgavekortet ikke har så høy score som vi skulle ønske, så her har vi en jobb å gjøre med å informere om verdien dette kortet har for det lokale næringslivet.
Visste du forresten at Kongsberg kommune deler ut sentrumsgavekort på kr. 5.000,- ifm. incentivordningen de har for studenter som melder flytting til Kongsberg? Så langt er det laget ca. 200 gavekort – det er mye penger som går direkte tilbake til mange bedrifter i byen.
Det å være synlig i ulike medier er svært viktig for våre medlemmer, men det er også krevende å vite hvilke kanaler som til enhver tid treffer best. Som et resultat av undersøkelsen vil vi nå legge en god plan for hvordan vi best mulig skal nå ut i sosiale medier.
"Go'-ord" varmer
Litt skryt får vi også – "Imponerende stab som er engasjerte", "kunnskapsrike og alltid på servicesiden". Men vi blir også utfordret, og oppfordres til å ha større fokus på små og mellomstore bedrifter, og arrangementer utover Kongsberg Agenda. Vi er glade for å se at sistnevnte arrangement får gode tilbakemeldinger fra respondentene. Ca. 90% av dere som har svart mener det er viktig å bruke ressurser på å utvikle teknologifestivalen Kongsberg Agenda.Du får en ny sjanse til å si hva du mener
Neste medlemsundersøkelse kommer antakelig til høsten, enten i år eller i 2025. På den måten får vi tatt med oss viktige innspill når strategier og budsjett utformes. Vi vil også bestrebe oss på å korte litt ned på undersøkelsen, slik at svarprosenten forhåpentligvis blir større. En stor takk til alle som gjennomførte medlemsundersøkelsen!Vi gleder oss over gode tall i undersøkelsen.