Sommerkampanjen Kongsberg 2020
25.06.2020
Vårt bransjenettverk «Forum for Opplevelser» har siden påske jobbet tett og kreativt, og en samlet bransje har utarbeidet en kampanje for i enda større grad å sette Kongsberg på kartet i sommer. Hovedmålet med denne kampanjen er å tiltrekke seg flere besøkende til byen, og større salg av alle opplevelsene og tilbudene Kongsberg har å by på.
Kongsberg Næringsforum søkte på vegne av Forum for Opplevelser om tildeling av offentlige midler, og fikk i mai penger til gjennomføring av en sommerkampanje.
Sommerkampanjen retter seg mot byens innbyggere, de som bor 1 -2 timers biltur unna, de som har hytte i området eller er på gjennomreise. Godt Sagt er leverandør av den digitale kampanjen, og de har utviklet en landingsside for sommeropplevelser på kongsberg.no. Fra denne siden lenkes det til egne sider der relevante aktiviteter for de to hovedmålgruppene vi har valgt ut – barnefamilier og aktive voksne – vil vises. Kampanjen ble lansert 18. juni, og skal gå ut hele august.
Kongsberg.no er plattform for markedsføringen
I tillegg til ny og bedre informasjon på kongsberg.no så vi også et stort behov for nye og oppdaterte bilder til bruk i markedsføringen. Derfor satte vi av en ettermiddag til å ta bilder av flere av de ulike aktivitetene man kan oppleve her på Kongsberg. Resultatet finner du på kongsberg.no.
Mandag 22. juni var representanter i front desk posisjoner fra de ulike reiselivsbedriftene invitert til Magazinet for å utveksle informasjon om sommerens aktivitetstilbud. Det er viktig at alle skal kjenne til hvilke muligheter som Kongsberg byr på, slik at vi kan ivareta de besøkende på en best mulig måte.
Nå satser vi på at kampanjen gir stor trafikk til vårt område i sommer, og at den også inspirerer DEG til å utforske nærområdet og være «turist i egen by»