Videoene tok for seg temaer som lavere bokostnader, kortere avstander og generelt høyere livskvalitet sammenlignet med storbyen. Disse filmene hadde ofte et tydelig mannsperspektiv.
Denne gangen med damer i hovedrollen
Nå videreføres suksessen – men denne gangen med et nytt blikk på Kongsberg. To kvinnelige profiler er hentet inn for å produsere fire videoer hver, hvor de deler sine perspektiver på hvorfor Kongsberg er en fantastisk by å bo i. Dette gir kampanjen en bredere appell og sørger for at budskapet treffer enda flere målgrupper.Akkurat nå pågår innspillingen av de nye videosnuttene, og så snart redigeringsjobben er fullført, vil Kongsberg.no lansere dem på Facebook, Instagram og TikTok. Målet er todelt: Å få flere til å få øynene opp for Kongsberg som et attraktivt bosted, samtidig som innbyggerne får en økt følelse av stolthet over byen sin.
– Vi ønsker å vise fram Kongsberg fra flere perspektiver, og det er viktig at både menn og kvinner ser hvordan byen kan passe deres livsstil og behov. Vi tror dette vil inspirere både potensielle tilflyttere og nåværende innbyggere, sier KNFs Sindre Johnsgård som produserer filmene.
Hold øye med Kongsberg.no sine sosiale medier for lanseringen av de nye videoene!