Hvem synes du fortjener Serviceprisen 2022?

23.05.2022
Seks flotte lokale bedrifter er nominert til årets pris, og det er dere der ute som bestemmer hvem som er den verdige vinner!
Laagendalsposten har vært ute å snakket med alle de nominerte, og presenterte dem i avisen èn etter èn i forrige uke.  Utdelingen av prisen vil skje på Hovedscenen til Kongsberg Agenda fredag 24. juni.

Avstemmingen er åpen, så nå oppfordrer vi deg til å stemme på din favoritt!  Klikk her for å gi din stemme..
 

Clas Ohlson

«Her har vi ett flott eksempel på hvordan man behandler kunder. Har de ikke det du skal ha kommer de med forslag til andre steder man kan prøve å få tak i dette eller kommer med forslag til andre løsninger. Vet man ikke hvor tingene ligger, viser de veien med ett smil.»  Dette skriver én av flere som har sendt inn forslag på Clas Ohlson.

Daglig leder Monica Omholt er veldig glad for nominasjonen og at folk er fornøyd med servicen. – Jeg tror det kommer av at vi har et veldig bra arbeidsmiljø. Det fører igjen til at de ansatte går ut og overfører det til kundene.
Les mer om Clas Ohlsons nominasjon i Laagendalsposten (abo.)..


Musikkteateret og Musikkteaterets venner

«Musikkteateret! De ansatte der er helt makelause! Uansett hvem som står på scenen, blir de behandlet som stjerner av gjengen der! De fremmer lokalt kulturliv, samtidig som de gir oss muligheten til å få verden levert på døra!»  Det sto det som begrunnelse fra én av dem som sendte inn forslag til årets kåring.

I praksis er det én virksomhet, Kongsberg Musikkteater og venneforeningen. De ansatte og de frivillige er helt avhengig av hverandre, fastslår daglig leder Per Gustavsen. Aktiviteten i Kongsberg Musikkteater er mye mer enn bare store show med betalende publikum. Per Gustavsen opplyser at bare 25 prosent av virksomheten er kommersiell. Veldig mye handler om å la den lokale kulturen slippe til. – Hadde vi ikke hatt venneforeningen, måtte vi ansatt mange flere. De er med på at Kongsberg kommune sparer to millioner kroner i året, opplyser Gustavsen. – Jeg tør påstå at det er ganske unikt i Norge med frivillige på dette nivået. Ledere for andre kulturscener sier til meg: Fy søren, dere er heldige!
Les mer om Musikkteateret og Musikkteateres venner i Laagendalsposten (abo.)..
 

Asiabutikken

«Alltid godt utvalg, fine varer – og personlig service!» Asiabutikken på bruenden er en av de nominerte til Serviceprisen 2022. I flere av forslagene trekkes den gode servicen fram, og at om butikken ikke har det du trenger, så kan de alltids skaffe det.

– Vi er veldig glade for å være nominert, sier en av eierne av butikken, Vehbi Can, til Lp.  – Vi passer på butikken vår og vi passer på kundene våre. Det er veldig hyggelig å få noe tilbake, og bli sett for den jobben vi gjør, sier han.  Det er til sammen fem personer som jobber i Asiabutikken. Det er alltid tre personer på jobb. God kundebehandling er veldig viktig for de ansatte.
Les mer om Asiabutikken i Laagendalsposten (abo.)..
 

Charlotte Klær

Daglig leder Kristine Skaar er kjempeglad og stolt over nominasjonen til serviceprisen, som er en seier i seg selv for henne. – Det var veldig overraskende, sier hun.

De som har foreslått Charlotte klær til serviceprisen, argumenterer med at «der jobber det blide, hyggelige, oppmerksomme og behjelpelige jenter. Kundene føler seg velkomne og sett». Ordet «serviceinnstilt» går også igjen.

17. februar 2020 overtok Kristine som daglig leder, bare 20 år gammel. Læringskurven har vært bratt. Selv om hun startet i bedriften som 15- eller 16-åring, var det mye å sette seg inn i og ha ansvar for da hun påtok seg lederansvaret. Etter bare en måned ble samfunnet nedstengt på grunn av pandemien.  – Jeg er opptatt av at kundene skal føle seg sett. Service er det man overlever på nå i dag, tror Kristine. Det er viktig for henne at kundene skal komme inn i butikken og føle seg velkommen. Butikken skal være ryddig til enhver tid og oversiktlig.
Les mer om Charlotte Klær i Laagendalsposten (abo.)..


Jonas B

«Jonas B- en usedvanlig hyggelig restaurant hvor servicen alltid er upåklagelig, vennlig og imøtekommende hos samtlige som arbeider der. Et slikt livlig og inkluderende utested utgjør en forskjell i Kongsberg». Det skriver en av dem som har foreslått Jonas B. til Serviceprisen.

Alle kjenner Jonas B. som en tradisjonsrik pizzarestaurant. Ikke så mange vet at de også engasjerer seg i sosiale tiltak rundt i Kongsberg-samfunnet. – Vi prøver å hjelpe til litt, men mye av det har vi gjort i det stille, sier Per Lunde. Hensikten har overhodet ikke vært å drive markedsføring, understreker han, men er gjort ut fra et ærlig ønske om å bidra. I flere år har de for eksempel laget julemiddag for Kirkens Bymisjon og sponset litt med pizza rundt omkring.

Det er andre gang at Jonas B. er nominert til Serviceprisen, og far Per Lunde og sønn Christoffer Bærer Lunde synes det er minst like stas som første gang.  – Jeg er veldig stolt av staben, slår Christoffer fast.
Les mer om Jonas B i Laagendalsposten (abo.)..


Norli Isaksen

Norli Isaksen har mange faste og trofaste kunder. Innehaver Lene Isaksen forteller at hun bokstavelig talt har vokst opp med mange av dem.  Lene er tredje generasjon Isaksen som styrer butikken, og hun forteller at neste generasjon er godt i gang med å holde familietradisjonen i hevd.

Etter hvert er det kommet mange andre bokhandler i byen, men Isaksen tror de klarer å stikke seg ut med sitt tradisjonelle lokalpreg. – Det er stas å bli nominert til Serviceprisen. Vi prøver at service skal være vårt fortrinn, og da er det hyggelig å bli satt pris på, sier Lene Isaksen.

«Bestandig så trivelig å komme inn i denne butikken. Veldig blid, hyggelig og hjelpsom betjening. Føler meg så godt ivaretatt!» skriver én av dem som har foreslått Norli Isaksen til Serviceprisen.
Les mer om Norli Isaksen i Laagendalsposten (abo.)..
Hvem synes du fortjener Serviceprisen 2022?
Clas Ohlson var første butikk ut i presentasjonen av de nominerte. Foto: Jan Storfossen.
Musikkteateret
Eva Tovsrud Knutsen leder de frivillige i Musikkteaterets Venner, mens Per Gustavsen er daglig leder i Musikkteateret med sine fem heltidsansatte. Foto: Jan Storfossen.
Asiabutikken
Metin Buga og Asiabutikken er nominert til årets Servicepris. Foto: Tonhild S. Strand
Charlotte Klær
Kristine Skaar er daglig leder i Charlotte Klær, og nå er hun nominert til Serviceprisen etter sine to første år i butikken. Foto: Mona Sandviken.
Jonas B
Jonas B er trofaste mot det de kaller kjerneproduktet. Fra venstre: Christoffer Bæver Lunde, Per Lunde, Sindre Håkon Bjøru, Christoffer Schou, Win Naing Oo og Anne-Martine Forsberg. Foto: Jan Storfossen.
Norli Isaksen
Arve Fretheim og Oddny Ra er eksempler på kunder som Lene Isaksen har vokst opp med. Foto: Jan Storfossen.