Gode resultater for rekrutteringskampanjen
07.01.2022
Vi har så langt hatt over 1 300 besøkende til landingssiden på kongsberg.no, og halvparten har klikket seg videre til stillingsannonsene hos bedriftene som er med på kampanjen og videre til bedriftssidene.
Film funker!
Det er produsert flere filmer til bruk i rekrutteringskampanjen; "Fellesnevneren", "Elin forteller om Kongsberg", "Drømmetyderen" og "Studiekameraten". I tillegg har Kongsberg Gruppen og K-tech laget sine egne filmsnutter i samme format.
K-tech og Universitetet i Sørøst-Norge har fokus på lærlinger og studenter, og skiller seg således litt ut i forhold til de andre bedriftene som er med i kampanjen. Det skal bli spennende å se hva dette resulterer i for disse to virksomhetene.
På Facebook har vi kjørt en A/B-test av "Fellesnevnerfilmen" mot den nyklippede teaserfilmen med Elin Sogn fra forrige runde (august-kampanjen). Begge filmene leverer bedre enn sist, og aller best gjør Fellesnevnerfilmen det. Derfor øker vi trykket i kampanjen nå på nyåret med denne som hovedfilm i kombinasjon med de temaspesifikke filmene.
Kampanjen er landsdekkende, og har inkludert Kongsberg for treffe de som reiste hjem til jul. Vi ser at mesteparten av trafikken kommer fra Oslo- og østlandsområdet, men det er også flere treff fra resten av landet. I fortsettelsen av kampanjen, som vil gå ut januar, planlegges det å fokusere mindre på Kongsberg som nedslagsområde.
Ny sjanse kommer
Over sommeren kjører vi i gang med en ny rekrutteringskampanje. Det er et stort behov for arbeidskraft i Kongsberg, så her er det om å gjøre å "holde trøkket oppe" og jobbe jevnt og trutt med Kongsbergs synlighet.
Trenger din bedrift mere folk? Da kan dere ta kontakt med Heidi J. Sandvold (Kongsberg Næringsforum) for ytterligere informasjon om neste kampanje. Sammen blir vi mer synlige i den tøffe kampen om de kloke hodene!
Vi oppfordrer alle til å like og dele annonsene slik at vi får spredd budskapet enda bedre!