Home print

Stem fram din favoritt til Serviceprisen

For åttende gang skal Kongsberg Næringsforum, Laagendalsposten og Universitetet i Sørøst-Norge dele ut Serviceprisen til den bedriften som har utmerket seg med spesielt god service. Av en rekke nominasjoner har Laagendalsposten denne uken presentert de fem finalistene. Nå kan du stemme frem din favoritt som du mener fortjener Serviceprisen 2020.

C-optikk Spiten

– Service er alt. Å møte og å se kunden, foreslå gode løsninger, også muligheter kunden selv ikke hadde tenkt på, det er service. Det er viktig at kunden føler seg sett, sier Katrine Spiten til Laagendalsposten. Hun synes naturlig nok at det er kjempegøy å bli nominert til Serviceprisen. (Cato Martinsen, Laagendalsposten 28. februar) Les mer om C-optikk Spiten i Laagendalsposten>

Gamle Norge Pub

Han har drevet Gamle Norge Pub i 11 år nå, Henrik Fundingsland, og ble overrasket over at den brune puben i 17. mai-gata ble nominert til Serviceprisen.

– Vi har jobbet for å være et sted hvor alle skal trives, med en god atmosfære. Det er viktig for oss å ønske alle velkommen på lik fot, sier han. For uten folk på besøk, er det umulig å drive en pub. – Det er jo tross alt dyrt å gå ut, så vi må tilby en opplevelse totalt sett. Derfor er levende musikk hver helg en del av pakka, sier Fundingsland. (Cato Martinsen, Laagendalsposten 27. februar) Les mer om Gamle Norge Pub i Laagendalsposten>

Asvo Kongsberg

For et par år siden bestemte ASVO Kongsberg seg for å bli mer synlige i lokalsamfunnet. Nominasjonen til Serviceprisen tyder på at de har lyktes.

Vedsekkene, bollene og fruktkurvene er nok det de er mest kjent for, men de gjør mye mer enn det. Som catering, makulering, reklametrykk og treverksted, hvor de produserer blant annet ASVO-benker og søppelkassehus. For ikke å glemme ASVO-torget, eller Marken, som i år ble enda større enn i fjor. ASVO produserer varer og tjenester for 12 millioner kroner i året. (Cato Martinsen, Laagendalsposten 26.februar). Les mer om Asvo Kongsberg i Laagendalsposten>

Joker Risteigen

De ansatte på Joker Risteigen ble veldig overrasket over at noen engasjerte seg og brukte tid på å foreslå nettopp dem til Serviceprisen.

Joker-sjefene på Risteigen forbinder god service med godt humør, noe de setter høyt.Når de ansetter noen, er de opptatt av å få tak i blide, hyggelige folk som skjønner hva service betyr. De gleder seg til å komme på jobb hver dag, og med tanke på det lave sykefraværet gjelder nok det de sju andre ansatte også. (Cato Martinsen, Laagendalsposten 25.februar). Les mer om Joker Risteigen i Laagendalsposten>

Marlenes Bistro

For andre året på rad er Marlenes bistro nominert til Serviceprisen.

– Det er veldig hyggelig, sier Marlene Sandtner, som har drevet bistroen i snart fire år. At de nå er nominert for andre gang, mener hun betyr at de gjør noe riktig og at kundene er fornøyde. – God service er å tilpasse seg kundenes behov og være oppmerksom, sier hun. – Det er også viktig å følge opp gjestene, og at de blir sett og gjenkjent. Vi husker ofte hva kunden spiste sist de var her, supplerer Alex Sandtner, pappa og kjøkkensjef. (Jenny Ulstein, Laagendalsposten 24.februar). Les mer om Marlenes Bistro i Laagendalsposten>