Home print

Reiselivet med felles markedsføring

Bedre felles synlighet for reiselivet i Kongsberg!

Reiselivs- og opplevelsesnæringen i Kongsberg har både i sommer og i høst stått sammen om tydelig og synlig markedsføring av vår destinasjon gjennom digitale reiselivskampanjer. I tillegg til det hver bedrift gjør av egen markedsføring er det viktigere enn noen gang å også stå sammen som en destinasjon.

Flere reiselivskampanjer på trappene

Erfaringene fra sommer- og høstkampanjene er gode. Forum for Opplevelser besluttet derfor på sitt forrige møte at vi skal gjennomføre tre årlige felles kampanjer. Det vil hovedsakelig være vinter-, sommer og høstsesong, med sommersesongen som den største kampanjen da det er langt flere aktivitetstilbud sommerstid enn resten av året.

Med vintersesongen foran oss er vi i full gang med planleggingen av reiselivskampanjen for vinteren 2020/2021. Målet er å trekke flere nye besøkende til vårt område, men også å gjøre alle tilbudene og arrangementene Kongsberg har å by på kjent for hytteturister og ikke minst for byens egen befolkning.

Vi ønsker oss dine beste vinterbilder

For å virkelig vise hva man kan oppleve her har vi gjennom sosiale medier invitert alle Kongsbergpatrioter om å sende oss gode vinterbilder av Kongsberg. Vi vil gjerne ha bilder med mennesker på. Det kan være alt fra barn og voksne på skøytebanen, en skitur enten på langrenn eller i alpinbakken, til noen som morer seg med aking eller bygging av snømann. De bildene vi velger å bruke blir belønnet med Sentrumsgavekort pålydende kr 500,- per. stk. Bildene sendes til post@knf.kongsberg.no.