Home print

PopUp’erne er klare!

Mandag 23. april åpnes dørene til PopUp Kongsberg i Storgata 24. Endelig er deltakerne klare, og vi har mye spennende å se frem til.

Endelig kan vi presentere de heldige som får prøve seg i PopUp-lokalene i Storgata denne våren.  Noen av deltakerne skal drive butikk i én uke, andre to. Siste deltaker er ferdig 23. juni. Da vil det bli kåret en vinner som får anledning til å drive butikk i lokalene under Jazzfestivalen.

Disse kan du finne i PopUp-lokalene denne våren

SWT Styling, Siw Torsteinsen
Opptatt av at fornyelse ved salg eller oppussing ikke trenger å koste så mye, men å sette det man har sammen på nye måter og handle med bevissthet. Tilbyr lavterskel rådgivningstjenester.

Makronpikene, Anne Regine Høen
Nettbasert leverandør av makroner (småkaker), som nå vil prøve ut om butikklokale fungerer for dem, i kombinasjon med gaveartikler og minitrykkeri.

Amberly Cosmetics, Lise Hjermundrud

Et nytt, norskutviklet kosmetikkmerke startet i Stavanger i slutten av 2016.

Dustbox, Bjørn Erik Knutsen
Nyutviklet produkt fra Kongsberg, som er rettet både mot profesjonelle håndverkere og hobby-håndverkere.

CERA, Anette Hassel Solbakken
Butikk etablert i Vestfossen, som selger klær og gaver. Vurderer å etablere seg i Kongsberg.

BangBangDesign, Natalia Marszalek & Katarzyna Postawka
Lager serier av design-T-skjorter og klær, og har hatt utsalg på festivaler.

Skal føre til økt kunnskap

Høgskolen i Sørøst-Norge, som er en av partnerne i dette prosjektet,  skal blant annet måle deltagerne på omsetning, overskudd og kundetilfredshet.  Vi håper PopUp-prosjektet skal bidra til økt kunnskap om entreprenørskap og byutvikling, i sammenheng med et større forskningsprosjekt kalt VIVANT.  Den endelige rapporten blir klar til høsten.

Det er Høgskolen i Sørøst-Norge, Kongsberg kommune, Etablererkontoret og Kongsberg Næringsforum som står bak PopUp Kongsberg.